МЕДИАКОММУНИКАЦИИ И УПРАВЛЕНИЕ КОРПОРАТИВНЫМИ МЕДИА

Graduates of the Branding Technologies in Advertising program possess knowledge and skills in developing and promoting brands. In this program, students acquire extensive knowledge about marketing, advertising, design, consumer psychology, and other related fields.

The demand for the specialty «Branding Technologies in Advertising» is high, since the modern market requires companies not only to provide high-quality products or services, but also a unique brand that will differ from competitors and attract consumers. In addition, with the development of Internet technologies and social networks, advertising and branding have become even more important for businesses, so the demand for specialists in this field is increasing.

Your future profession could be:
  • Brand manager;
  • PR manager;
  • Art Director;
  • Media planner;
  • Video advertising manager;
  • Storyteller;
  • Fashion Marketing Specialist;
  • SMM manager;
  • Brand Marketer;
  • Creative director.

The main objectives of the program «Branding Technologies in Advertising» are:
  • To master the basics of branding: to give students an understanding of key concepts and principles of creating and managing a brand;
  • To develop market analysis skills: to teach methods of market research, defining target audience and analyzing competitors;
  • To introduce brand creation tools: from identity and positioning to developing advertising campaigns;
  • To teach communication strategies: to learn how to use various communication channels for brand promotion;
  • To master digital technologies: to understand the features of using digital tools in branding and advertising.

Courses of disciplines are taught by professors and associate professors of the Russian State University for the Humanities, leading practitioners of research, consulting marketing and advertising agencies, members of the Marketing Guild, the Association of Communication Agencies of Russia (ACAR).

Bachelor's Program Director — Anna Yevgenyevna Gorokhova, Doctor of Economics, Associate Professor, Professor of the Department of Branding and Visual Communications.

Основное о программе
Основная профессиональная образовательная программа была запущена в 2022 году.
Студенты учатся на первом и втором курсах. Первый курс – 97 человек. Второй курс – 105 человек.

Формы обучения:
очная / очно-заочная
Продолжительность обучения по каждой форме:
очная – 4 года
очно-заочная – 4 года и 5 месяцев
Какие экзамены надо сдавать:
Обязательные: русский язык, литература
По выбору: иностранный язык/ обществознание
Минимальное количество баллов за экзамен по обществознанию – 45
Минимальное количество баллов по остальным предметам – 40
Стоимость обучения:
очная / очно-заочная 164 250 руб./семестр

Перечень обязательных дисциплин:
  • Создание и продвижение корпоративных медиа
  • Теория и практика медиакоммуникаций
  • Digital-маркетинг
  • Медиа аналитика
  • Психология медиакоммуникаций
  • История современных цифровых медиа
  • Визуальные коммуникации
  • Копирайтинг
  • Основы создание видеоконтента
  • Основы управления медиа проектами
  • Внутрикорпоративные коммуникации
Перечень дисциплин по выбору:
  • Медиапланирование
  • Теория и практика рекламы
  • Ивент-коммуникации
  • Организация работы рекламного отдела
  • Медиамаркетинг
  • Product placement и киномерчандайзинг
  • Медиапланирование в digital коммуникациях
  • Создание и продвижение медиабренда
  • Видео блогинг в коммерческой сфере

Виды практик:
профессионально-ознакомительная, профессионально-творческая, преддипломная

Компании-партнеры для возможного трудоустройства:
ТРК «Звезда», ООО «ПРОМОЭДЖ», Агентство креативных индустрий
Контактная информация
Кафедра медиакоммуникаций
Телефон: +7 (495) 250-64-97
Email: dep_kmk@rggu.ru
Адрес: Москва, ул. Чаянова, д. 15, корп. 5, каб. 313
Часы работы: ПН-ЧТ с 9-00 до 18-00 / Пятница с 9-00 до 17-00
Преподавательский состав
  • Волкова Виктория Викторовна

    Руководитель программы, доктор педагогических наук

  • Коровяковский Денис Геннадьевич

    Заместитель заведующего кафедрой по научной работе, доктор педагогических наук, кандидат юридических наук

  • Герцев Никита Эдуардович

    Преподаватель, политтехнолог, основатель политического агентства

  • Фельдман Владислав Валерьевич

    Преподаватель, контент-директор ООО «ПРОМОЭДЖ»

Внутренние мероприятия
Студенческое научное сообщество «Студмедиа»
Дискуссионный клуб «Экранное эхо»
Медиацентр, работающий на продвижение программы
Студенческий грант «Медиадетокс»
Творческая лаборатория LG Electronics
Медиаклассы (Лесногородская СОШ)

Мы студентки первого курса медиакоммуникаций РГГУ. Несмотря на то, что мы учимся здесь совсем недолго, но уже можем многое рассказать. С самого начала обучения мы погрузились в индустрию: ездили на съемки, встречались с практикующими специалистами в различных сферах и участвовали в университетских проектах (запуск медиацентра, подготовка фото- и видеоматериалов для продвижения направления).